Hej och välkommen som medlem och boende i vår härliga förening!

BRF Hagmarken 7 bildades 2009 och är en bostadsrättsförening med 15 lägenheter i Helenelund, Sollentuna.

STÄDDAGAR
Två gånger per år ses alla medlemmar vid en gemensam städdag då vi gör fint på gården och ser över vår fastighet. Städdagen brukar vara en dag i april och en dag i oktober.

TRÄDGÅRDSDAGAR
I juni respektive augusti har vi en dag för alla medlemmar med cirka en timmes jobb med sommarputs av träd och buskar runt vårt hus.

SNÖSKOTTNING/GRÄSKLIPPNING
Medlemmarna i föreningen sköter själva säsongens snöskottning och gräsklippning (robot) och det är uppdelat enligt ett rullande schema. Vintertid förvaras snörakor i sophuset och spadar, sopborstar och sand finns vid entrédörren i varje port. Gräsklipparrobot, krattor, häcksaxar, sekatörer mm förvaras i boden på baksidan av vårt hus.

PARKERING/GÄSTPARKERING
Varje lägenhet har en egen parkeringsplats utrustad med laddstolpe för elbil och motorvärmare. Laddstolpen är kopplad till respektive lägenhet och förbrukning debiteras löpande via SBC varje månad. En plats för våra gäster finns, markerad med nr 16. Om någon gäst behöver långtidsparkera finns fler allmänna, kostnadsfria parkeringar på Nyodlingsvägen bredvid pizzerian.

Riktlinjer för Brf Hagmarkens gästparkering:

1. Gästparkeringen får nyttjas max 24 timmar/gästbil och är inte bokningsbar, dvs "först till kvarn" gäller.
  2. Ny parkering får påbörjas tidigast 24 timmar efter tidigare avslutad parkering.
  3. Behöver gästen stå under en längre tid finns alternativa parkeringar i området tex på Nyodlingsvägen.
  4. Ytterligare ett alternativ är att maila till alla medlemmar i vår förening för att undersöka om det finns möjlighet att låna parkeringsplats av varandra.

Grunder för debitering av elkostnad från laddbox>>

CYKELFÖRVARING
Utanför varje port finns cykelställ. Det går också att förvara cyklar på angiven plats på bottenvåningarna i varje port samt i det stora förrådet i port A. Under vintern förvarar vi även cyklar i lusthuset.

SOPSORTERING
I Brf Hagmarken 7 sopsorterar vi. I sophuset, vid vår parkering, finns det särskilda bruna kärl för matavfall och gröna kärl för restavfall. Flera återvinningsstationer för kartong, glas, plast etc. finns längs Sollentunavägen. Sophuset ska alltid vara låst och du låser med din hemnyckel.

Här kan du läsa mer om avfallshantering>>

GÄSTRUM & BASTU
Gästrum och bastu finns i bottenvåningen i port A. Bastun används enligt principen "först till kvarn". Gästrummet bokas i förväg till ett självkostnadspris av 100 kronor/natt. Gästrummet och bastun ska lämnas i städat och fint skick och tänk på att alltid sätta in en ny toarulle till nästa gäst. Vid övernattning, vänd på lappen på dörren till gästrummet så övriga boende vet att det är upptaget.

Så här bokar du gästrummet >>

LUSTHUS
Vårt gemensamma lusthus på baksidan av huset används relativt flitigt under sommarhalvåret. Din hemnyckel passar till denna dörr. Låna gärna huset, men meddela de övriga boende via mejl någon vecka innan för att slippa dubbelbokningar.

MÄKLARINFO
För mäklarinfo, kontakta info@renewservice.se